EMU Black
EMU Black to wiodący w swojej klasie, samodzielny system zarządzania silnikiem, zaprojektowany do obsługi najbardziej zaawansowanych i złożonych silników. Jest następcą naszego sprawdzonego systemu EMU. Przez cały okres istnienia EMU zebraliśmy wiele danych, które pozwalają nam znacząco udoskonalić sprzęt i oprogramowanie urządzenia. EMU Black jest przeznaczony do samochodów wyścigowych, drogowych, motocykli, łodzi i zastosowań w silnikach stacjonarnych. Układ EMU Black steruje układami paliwowymi, zapłonowymi i pomocniczymi w silnikach od 1 do 12 cylindrów, w tym silnikach z przepustnicami typu drive-by-wire i systemem VVT. Może bezpośrednio sterować maksymalnie 6 pasywnymi lub 12 inteligentnymi cewkami i nie wymaga zewnętrznych modułów wzmacniacza/zasilania, aby to osiągnąć. Zaawansowane strategie sterowania przewodowego zapewniają szeroki zakres kontroli przepustnicy wraz z zaawansowanym sprawdzaniem prawdopodobieństwa (usterki/błędu) dla bezpieczeństwa. Bezpłatne i łatwe w instalacji uaktualnienia oprogramowania sprzętowego jeszcze bardziej zwiększają możliwości systemu (np. nowe strategie, wzorce wyzwalania, strumienie danych CAN).

OGÓLNY |
Zakres temperatur | AECQ100 KLASA 2 (-40 do +105˚C) | Zabezpieczenie przed odwrotnym podłączeniem baterii | Tak, wewnętrzny | Napięcie robocze | 6-22V, odporność na przepięcia zgodnie z ISO 7637 | Załącznik | IP 60, aluminium obrabiane CNC na zamówienie | Rozmiar (mm) i waga (g) | 150x72x31, 390 | Złącza | Złącze samochodowe FCI 1 x 24, 1 x 39 | Komunikacja komputerowa | USB (z oprogramowaniem klienta PC), szeregowy, CAN |
WYJŚCIA |
Wyjścia wtryskiwacza | 6 wyjść zabezpieczonych 5A, strona niska | Wyjścia zapłonu | 6 wyjść 7A (szczyt 15A) (obsługuje cewki pasywne i aktywne) | Wyjścia AUX | 6 wyjść zabezpieczonych 5A, strona niska |
Inne wyjścia | Pełny mostek do 7A, można używać jako osobne wyjścia lub 2 mostki H | Podgrzewacz WBO | Zabezpieczona strona niska do 5A | Komunikacja | Szeregowy, magistrala CAN BUS 2.0B |
WEJŚCIA |
Wejścia analogowe | 9 wejść, rozdzielczość 10 bitów, 0-5 V (zabezpieczone) | Wejścia EGT | 2 dla termopary typu K | Czujnik spalania stukowego | 2 wejścia | Czujnik tlenu | LSU 4.2, LSU 4.9 lub wąskie pasmo | Wejścia wyzwalające | 3 (podstawowe, 2 kamery) Oprogramowanie Halla/VR do wyboru | WSS | 1 (Hala / VR) | Czujnik Flex Fuel | Tak | Wejścia przełącznika | 3 wejścia, przełączane na masę |
CZUJNIKI |
Czujniki temperatury | IAT, CLT, temperatura oleju, temperatura parowania AC |
Czujnik ciśnienia | MAP, Ciśnienie oleju, Ciśnienie paliwa (cecha zdefiniowana przez użytkownika), Czujnik ciśnienia AC, Ciśnienie wsteczne |
Czujnik tlenu | LSU 4.2 lub 4.9 (wbudowany kontroler), wąskie pasmo, zewnętrzne kontrolery WBO |
Prędkość | Czujnik prędkości pojazdu (VR/HALL), Czujnik biegów (czujnik, obliczony) |
TANKOWANIE |
Wtryskiwacze | Do 8 wtryskiwaczy HiZ (sekwencyjnie) | Kontrola kąta wtrysku | 0-720 stopni, początek lub koniec wtrysków | Kompensacja baterii | Zdefiniowany przez użytkownika kreator popularnych wtryskiwaczy | Strategie tankowania | Gęstość prędkości oparta na VE, Alpha N | Temperatura ładowania powietrza. | Na podstawie IAT i CLT | Tabela VE | 2 tabele 16×20 (Obciążenie x RPM), rozdzielczość 0,1% | Indywidualne wykończenie cylindra | Tak | Wstrzyknięcie etapowe | Tak |
Dodatkowa korekta | Korekty czujnika tlenu, korekta EGT (na cylinder), BARO, TPS vs MAP, TPS vs RPM, rozgrzewka, podtlenek azotu, LC, ALS, ASE, ciśnienie paliwa, czujnik spalania stukowego |
Korekcja w czasie rzeczywistym oparta na lambdzie | Korzystanie z tabeli docelowej Lambda | Wzbogacenie Acc. / Deceleracyjne | Tak |
ZAPŁON |
Wyjścia zapłonu | 6 dla cewek pasywnych i aktywnych (wybierane programowo) |
Obsługiwane wyzwalacze | N-1, N-2, N-3, N+1, Multitooth, wyzwalacze Subaru, wyzwalacz Nissan, Lotus Elise, wyzwalacz Audi, Renault Clio Wiliams / Alpine, Colt 1.5CZ, Wrangler | Tabela kątów zapłonu | 2 tabele 16×20 (Obciążenie x RPM), rozdzielczość 0,5 stopnia | Wersja na cylinder | Tak | Kompensacja czasu pracy akumulatora | Używany zdefiniowany kreator popularnych cewek | Nietypowa zgodność ognia | Zależne od aplikacji |
Dodatkowa korekta | CLT, IAT, TPS vs MAP, Nitrous, Idle, Knock sensor, LC, Pit limiter, ALS, Flat shift, Timery, Acc. enrichment |
CZUJNIK STUKÓW |
Kanały | 2 | Zakres częstotliwości rezonansowej | 1-20kHz, AAF trzeciego rzędu | Próbowanie | Zdarzenie zapłonu sterowane, okno stukowe | Akcje | Opóźnienie zapłonu, wzbogacanie paliwa, wskazanie na desce rozdzielczej |
KONTROLA BIEGU JAŁOWEGO |
Typ sterowania | Elektromagnesy PWM (2,3 przewody), sterowanie przewodowe, silniki krokowe (bi- i unipolarne), odcięcie zapłonu, odcięcie paliwa | Strategia kontroli | Pętla otwarta/zamknięta, sterowanie kątem zapłonu | Korekta VE | Tak, dla Alpha-N | Poprawki | Sprzęgło AC, wentylator chłodziwa, wejście analogowe |
KONTROLA WZMOCNIENIA |
Zwiększ tabele referencyjne i docelowe | 2 serie 10×10 (TPS vs RPM) | Strategie kontroli | Pętla otwarta/zamknięta (na bazie PID) | Poprawki | Przekładnia, VSS, IAT, EGT |
STEROWANIE PRZEWODOWE |
Strategia kontroli | Zaawansowana 3D PID + statyczna kompensacja tarcia |
Obsługiwane przepustnice | Wszystkie z silnikiem DC i zapotrzebowaniem na prąd mniejszym niż 6,5 A
Kreator 28 popularnych przepustnic elektronicznych |
Charakterystyka położenia PPS do przepustnicy | Tabela 3D | Wsparcie BLIP | Tak | Wsparcie SLA | Tak |
KONTROLA TRAKCJI |
Strategia TC | Delta RPM, kompensacja biegów | Redukcja momentu obrotowego | Cięcie iskrowe przy użyciu stołu 3D (16×20) | Kontrola czułości | Przełącznik obrotowy 10-pozycyjny |
ZMIENNE ROZRZĄDY ROZRZĄDU |
Obsługiwane systemy | VVTi, MiVec, VANOS, Double Vanos | Liczba wałków rozrządu | 2 | Strategia kontroli | Pętla zamknięta oparta na PID, tabele docelowe kąta CAM 12×12 |
PALIWO ELASTYCZNE |
Pomiar zawartości etanolu | Tak | Pomiar temperatury paliwa | Tak |
Mieszanie tabel | VE, IGN, Lambda/AFR, Boost, Paliwo rozruchowe, ASE, Rozgrzewanie | Korekta temperatury paliwa PW | Tak |
SPORT |
SLA | 2 niezależne ustawienia ALS, obsługa DBW | Światło zmiany biegów | Na lampkę zmiany biegów | Kontrola startu | Tak |
Cięcie zębate | Tak (pętla otwarta), obsługa blipu DBW
Źródło: Przełącznik, ogniwo obciążnikowe, CAN |
Ogranicznik pit stopu | Tak | Toczące się anty-opóźnienie | Tak |
OCHRONA SILNIKA |
Wartości bezpieczne dla czujników krytycznych | Tak | Sygnalizacja awarii na pulpicie | Tak, zdefiniowane przez użytkownika |
Zabezpieczenie silnika przed przegrzaniem | Tak (olej i płyn chłodzący), zdefiniowane przez użytkownika, limit obrotów | Zabezpieczenie przed niskim ciśnieniem oleju | Tak, zdefiniowane przez użytkownika, wyłączone | Zabezpieczenie ciśnienia paliwa | Tak, kompensacja dawki paliwa, limit obrotów, wyłączenie silnika | Wysoka temperatura spalin | Alarm, korekta paliwa na cylinder, limit doładowania |
Magistrala CAN |
Standardowa CAN | 2.0B 125, 250, 500, 1000 kbps |
Obsługiwane tablice CAN | ECUMASTER, Motec M800 Zestaw 1, Haltech E8 E11v2, Pectel SQ 6, AEM |
Obsługiwane strumienie OEM CAN | BMW E46, Citroen C2, Mazda RX8, Ford ST, Polaris RZR, Mini Cooper R53, Fiat 500, Renault Clio, Lotus, Ford Fiesta, Ford ST, EVO X (obsługa AYC) |
INNY |
Nieużywane wyjścia wtryskowe mogą być używane jako wyjścia AUX | Tak |
Funkcje wyjściowe | Pompa paliwa, wentylator chłodziwa, wyjścia parametryczne, sterowanie podtlenkiem azotu, wyjście tabeli PWM 3D, sprzęgło AC, przekaźnik główny, prędkościomierz, obrotomierz | Ochrona hasłem | Tak, 2 poziomy | Timery | Paliwo, zapłon, doładowanie, timery sterowane przez wyjścia wirtualne | Obsługa pulpitu szeregowego | AIM, RaceTechnology | Autotuning | Tak | Wbudowany zakres wyzwalania | Tak |
Wycięcie lasu | Rejestrowanie w czasie rzeczywistym na komputerze PC, rejestrowanie na zewnętrznych rejestratorach (szeregowym / CAN) |